Articolul precedent |
Articolul urmator |
548 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-09 17:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.262:159.922.7 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 ЖЕЛЯСКОВА, Светлана, РАКУ, Аурелия. Работа с семьей в процессе психолого- педагогической коррекции синдрома дефицита внимания и гиперактивности у детей. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.1, pp. 369-373. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-483-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.262:159.922.7 | ||||||
Pag. 369-373 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article discusses practical ways of working with the family of a child with attention deficit hyperactivity disorder. There are revealed specific problems of the development of a special child and methods of resolving emerging problems in psychological and pedagogical correction, and there is presented statistical data on the disease. In the article there is affected the key role of the family in the successful and dynamic process of corrective development of a primary schoolchild with Attention Deficit Hyperactivity Disorder, and the importance of the work of a special teacher with the child's parents is revealed as well. |
||||||
Cuvinte-cheie primary school age, concentration, attention, motor disinhibition |
||||||
|