Articolul precedent |
Articolul urmator |
662 120 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-09 23:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.034 (100) |
Educație (14210) |
SM ISO690:2012 GOLUBIŢCHI, Silvia, POSTICA, Larisa. Rolul poveștilor în fomarea valorilor morale a preșcolarilor. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.1, pp. 286-290. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-483-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane" Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.034 | ||||||
Pag. 286-290 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
At preschool age the child learns easily through stories. They help him learn moral values: responsibility, honesty, justice, modesty, respect, sincerity, discipline, patriotism, moral norms and rules, models of moral behavior that children need. Moral values encompass the entire human existence and regulate interpersonal relationships and are goal-values, personal values. The story teaches the child to listen to it, to follow its thread, to make the connection between the image and what is heard, the child observes descriptions, qualities, emotions, behaviors and language. |
||||||
Cuvinte-cheie children, moral values, stories, moral behaviors |
||||||
|