Modalități de stimulare a creativității preșcolarilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
406 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-07 08:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.037 (7)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2014)
SM ISO690:2012
STOLERU, Daniela. Modalități de stimulare a creativității preșcolarilor. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.1, pp. 128-134. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-483-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.1, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Modalități de stimulare a creativității preșcolarilor

CZU: 373.2.037

Pag. 128-134

Stoleru Daniela
 
Școala Gimnazială nr. 1, Turluianu
 
 
Disponibil în IBN: 25 decembrie 2020


Rezumat

Creative learning is a requirement imposed by the evolution of society which needs well-trained people in all fields, and the inclusion of the individual in the contemporary world it must be conscious, responsible and creative. The role of the educator is to create an adequate framework to stimulate creativity in pupils. Finding the most effective creative learning strategies prepares the current pupils and the future young man of tomorrow for the future complex activity. Understanding the nature of general factors of creativity has double practical value for actions to stimulate creative potential: first, factors indicate what the nature of specific nature demands should be in creative training, and secondly, it reveals the main strategic directions in the actions of educating creativity, both for teachers and, especially, for pupils.

Cuvinte-cheie
creativity, factors, Strategies, stimulation