Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
292 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-14 14:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
780.8:780.614.332.083.3(478)+780.8:780.614.332.083.3]:781.68 (1) |
Muzică (1804) |
SM ISO690:2012 TĂLĂMBUŢĂ, Radu. Fantezia rustică prin voloseni de Tudor Chiriac: perspective interpretative. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 2(37), pp. 165-172. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 2(37) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 780.8:780.614.332.083.3(478)+780.8:780.614.332.083.3]:781.68 | |||||
Pag. 165-172 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Articolul vizează o lucrare consacrată, din repertoriul violonistic autohton — Fantezia rustică „Prin Voloseni” de Tudor Chiriac. Autorul prezintă o analiză a conținutului muzical-structural al creației, oprindu-se îndeosebi asupra reperelor și recomandărilor de execuție violonistică, bazate pe propria experiență interpretativă a acesteia. Având în vedere că „Fantezia” este inspirată din folclorul românesc, sugestiile autorului sunt axate, pe de o parte, pe utilizarea unor dexterități violonistice academice, iar pe de alta, pe apropierea de specificul melosului, ornamenticii și manierei populare de interpretare, integrate organic în discursul muzical analizat. Articolul aduce în discuție — prin analogie cu fenomenul „interpretării documentate istoric”, cunoscut în muzica academică — subiectul „interpretării documentate” a unor lucrări violonistice componistice de inspirație folclorică românească a compozitorilor din Republica Moldova. |
|||||
Cuvinte-cheie Fantezia rustică „Prin Voloseni”, Tudor Chiriac, interpretare documentată, dexterități violonistice academice, manieră populară de interpretare, Rustic Fantasy „Through Voloseni”, Tudor Chiriac, documented interpretation, academic violinist dexterity, folk way of performing |
|||||
|