Metodologia formării competenței de comunicare asertivă la studenții din mediul multietnic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
364 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-03 20:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.772:37-057.875 (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (776)
Educație (14076)
SM ISO690:2012
IANIOGLO, Maria. Metodologia formării competenței de comunicare asertivă la studenții din mediul multietnic. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 153-161. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Metodologia formării competenței de comunicare asertivă la studenții din mediul multietnic

METHODOLOGY OF FORMATION OF ASSERTIVE COMMUNICATION COMPETENCE OF STUDENTS FROM MULTI-ETHNIC ENVIRONMENT

CZU: 316.772:37-057.875

Pag. 153-161

Ianioglo Maria
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2020


Rezumat

În acest articol se relatează despre formarea competenţei de comunicare asertivă care este determinată de exigenţele realităţii sociale, provocate de prezenţa anumitor factori sociali şi psiho-pedagogici. Multietnicitatea mediului este o premisă pentru comunicarea între reprezentanții diferitor etnii, care poate avea diverse aspecte. Competenţa de comunicare asertivă la studenţii din mediul multietnic prin prisma paradigmei holistice este un construct integral ce reflectă cunoştinţe, capacităţi, atitudini şi are funcţionalitatea unui model comportamental.

The article reveals the formation of the assertive communication competence, which is determined by the exigencies of the social reality, caused by the presence of certain social and psycho-pedagogical factors. The multiethnicity of the environment is a premise for the communication between the representatives of different ethnic groups that can have various aspects. Assertive communication competence of multiethnic students through the prism of the holistic paradigm is an integral construct that reflects knowledge, skills, attitudes and has the functionality of a behavioral model.

Cuvinte-cheie
mediul multiethnic, modelul pedagogic, competenţă de comunicare asertivă, strategia didactică,

multiethnic environment, pedagogical model, assertive communication skills, didactic strategy