Performanțele elevilor din Republica Moldova în cadrul evaluărilor internaționale PISA
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
339 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-10 17:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005(478) (5)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198)
Management (1891)
SM ISO690:2012
CRIŞCIUC, Viorica. Performanțele elevilor din Republica Moldova în cadrul evaluărilor internaționale PISA. In: Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare, Ed. Ediţia a III-a, 8 mai 2020, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2020, Ediția 3-a, pp. 132-137. ISBN 978-9975-3422-5-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare
Ediția 3-a, 2020
Conferința "Managementul educaţional: realizări şi perspective de dezvoltare"
Ediţia a III-a, Bălți, Moldova, 8 mai 2020

Performanțele elevilor din Republica Moldova în cadrul evaluărilor internaționale PISA

PERFORMANCE OF STUDENTS IN THE REPUBLIC OF MOLDOVA IN INTERNATIONAL PISA ASSESSMENTS

CZU: 37.07:005(478)

Pag. 132-137

Crişciuc Viorica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2020


Rezumat

Articolul respectiv relevă unele aspecte specifice evaluărilor internaționale PISA (Programme for International Student Assessment) și dimensiunile politicilor educaționale din Republica Moldova. Alfabetizarea și realizările elevilor la vârsta de 15 ani, precum și analiza resurselor investite în educație din perspectiva calității instruirii. În perioada 2009-2020, în Republica Moldova s-au realizat mai multe linii directoare și reforme ce vizează doctrina și esența sistemului de învățământ. Examinând parcursul istoric (2000), OECD (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică) organizează periodic evaluări internaționale în cadrul programului pentru evaluarea elevilor. Eșantioane de elevi cu vârste cuprinse între 15 și 16 ani, care au absolvit un anumit ciclu școlar, din diferite țări ale lumii, participă la această testare, ce-și propune să stabilească, pe o scară de evaluare cotată cu 1000 de puncte, nivelul de alfabetizare (eng. Literacy: „abilitatea de a citi și de a scrie; competențe sau cunoștințe într-un anumit domeniu“).

The article reveals some aspects specific to the international assessments of PISA (Program for International Student Assessment) and the dimensions of educational policies in the Republic of Moldova. Literacy and student achievement at the age of 15, as well as analysis of resources invested in education from the perspective of training quality. During 2009-2020, several guidelines and reforms were implemented in the Republic of Moldova regarding the doctrine and essence of the education system. Examining the historical course (2000), the OECD (Organization for Economic Co-operation and Development) regularly organizes international evaluations within the program for the evaluation of students. Samples of students aged between 15 and 16, who have completed a certain school year, from different countries of the world, participate in this test, which aims to establish, on an evaluation scale rated at 1000 points, the level literacy ("literacy: the ability to read and write; skills or knowledge in a particular field").

Cuvinte-cheie
evaluări internaționale, nivel de alfabetizare, competențele elevilor,

international assessments, literacy level, students' skills