Construirea comunităților educaționale școlare în condițiile învățării mixte
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
495 32
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-20 08:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.4 (191)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
SM ISO690:2012
URSU, Ludmila. Construirea comunităților educaționale școlare în condițiile învățării mixte. In: Calitate în educație - imperativ al societății contemporane, 4-5 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Vol.2, pp. 20-24. ISBN 978-9975-46-482-6; 978-9975-46-484-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Calitate în educație - imperativ al societății contemporane
Vol.2, 2020
Conferința "Calitate în educație - imperativ al societății contemporane"
Chişinău, Moldova, 4-5 decembrie 2020

Construirea comunităților educaționale școlare în condițiile învățării mixte

CZU: 37.018.4

Pag. 20-24

Ursu Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2020


Rezumat

This article addresses a current topic for the pandemic context of COVID-19, in which blended learning has become an imperative of today, generating the need for adaptations and developments at the organizational, technical, didactic, ethical, etc. level. Among the aspects involved, an important one is the construction of school learning / educational communities. The article elucidates and models the interactions between members of school educational communities in the conditions of blended learning, highlights the services and online applications useful for ensuring these interactions, briefly reveals the essential aspects needed to build these communities. The results of the research presented in this article served as a basis for the elaboration of the educational policy document "Methodological landmarks on the organization of the educational process in mixed learning in the epidemiological context of COVID-19, for primary, secondary and high school" [7], author the article being the expert-coordinator of the working group.

Cuvinte-cheie
blended learning, school learning community, virtual community, well-being, child-friendly school