The educational system: from performance and competence to images and community perception
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
2671 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-11 19:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091=111 (2)
Organizarea instruirii (530)
SM ISO690:2012
CHIRIMBU, Sebastian Cristian. The educational system: from performance and competence to images and community perception. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 266-273. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

The educational system: from performance and competence to images and community perception

CZU: 37.091=111

Pag. 266-273

Chirimbu Sebastian Cristian1, 2
 
1 International Premium School of Bucharest,
2 "Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

Reconfigurarea educației din România a readus în discuție întrebӑri precum: de ce avem educație, pentru cine facem educație, rӑmȃnem la educația tradiționalӑ sau o acceptӑm pe cea din mediul online, cine decide și ce decide, cȃt de bune sunt aceste decizii și cȃt de rapid trebuie sӑ fie implementate. Așteptările în privința actului educativ desfășurat în școli și tipului de management s-au multiplicat, școala devenind un spațiu de educație permanentă atât pentru elevi, cât și pentru adulți, cu un act educativ ce se întâmplă nu doar în spațiul școlii, ci și în exteriorul lui, tipul de educație oferit trebuie să îmbine formalul cu non-formalul, metodele clasice cu metode participative, de tip experiential. „Performanţa‖ a fost dintodeauna un concept controversat şi o realitate dorită. În ciuda dificultăţilor legate de exactitatea definirii, performanţa este un criteriu extrem de important care se relaţionează cu rezultatele organizaţionale şi cu succesul organizaţiei în toate domeniile, căci toate organizaţiile şi personele vizează un nivel ridicat al performanţei. Experienţa pozitivă acumulată pe parcursul ultimilor ani în formarea managerilor şcolari a confirmat nevoia accentuării dezvoltării de abilităţi necesare pentru sporirea eficacităţii, sporirea eficienţei pentru realizarea obiectivelor organizaţiei şi corelarea conceptelor de performanțӑ – competențӑ – imagine instituționalӑ.

Cuvinte-cheie
educaţie permanentă, performanţă, mediu online, eficacitate, abilităţi