Învățarea vizibilă – o nouă provocare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
528 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 13:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1324)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
TRĂISTARU, Rely-Monica. Învățarea vizibilă – o nouă provocare. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 242-248. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Învățarea vizibilă – o nouă provocare

CZU: 37.02

Pag. 242-248

Trăistaru Rely-Monica12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala Gimnazială „Vlaicu Vodă”, Slatina, Olt
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2020


Rezumat

Learning as a determined motivational process is a planned activity, a dynamic action model, an action plan through which knowledge, ideas and ways are systematically reconstructed and developed through which we can substantiate, examine and validate truths, through the activity of student personality, training and becoming one's own individuality. It takes many forms: learning by reception; discovery learning; conscious learning; machine learning etc. Visible learning promotes the idea of optimizing and streamlining training by adapting it to the pace and way of thinking of each student. An important place in the full learning process is occupied by the strategies of adapting the students to the contents and the way they carry out their teaching-learning-evaluation activities through motivated didactic approaches, which actively involve the student and capture his interest.

Cuvinte-cheie
visible learning, motivation, Autonomy, interactive