Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
470 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-09-10 19:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
780.8:780.644.2:781.61+780.8:780.644.2:781.68+780.8:780.644.2:781.7(478) (1) |
Muzică (1804) |
SM ISO690:2012 TARAN, Vladimir. Elemente morfologice și stilistice în ciclul patru piese pentru fagot și pian de Oleg Negruța. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 2(37), pp. 64-71. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 2(37) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 780.8:780.644.2:781.61+780.8:780.644.2:781.68+780.8:780.644.2:781.7(478) | |||||
Pag. 64-71 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În articolul prezentat autorul analizează sub aspect muzicologic și interpretativ unul dintre cele mai populare cicluri instrumentale naționale — „Patru piese pentru fagot și pian” de Oleg Negruța. Interesul sporit pentru creația vizată reiese din popularitatea ei, argumentată prin includerea acesteia ca lucrare obligatorie la diferite concursuri naționale și internaționale. De asemenea, ciclul menționat este introdus în repertoriul solistic al autorului, fiind interpretat recent în cadrul unui recital de doctorat. În studiul de față sunt prezentate unele recomandări ce țin de modul de interpretare a creației de referință, utile atât tinerilor interpreți cât și celor profesioniști. Materialul vizat poate fi aplicat în cadrul unor discipline ca „Instrument”, „Istoria artei interpretative” și „Metodica predării disciplinei de specialitate” |
|||||
Cuvinte-cheie Oleg Negruţa, ciclu instrumental, fagot, scherzo, doină, hora, nocturnă, burlescă, Oleg Negrutsa, instrumental cycle, bassoon, scherzo, Doina, hora, nocturne, burlesque |
|||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-117199</cfResPublId> <cfResPublDate>2020-12-21</cfResPublDate> <cfVol>37</cfVol> <cfIssue>2</cfIssue> <cfStartPage>64</cfStartPage> <cfISSN>2345-1408</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/117199</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Elemente morfologice și stilistice în ciclul patru piese pentru fagot și pian de Oleg Negruța</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Oleg Negruţa; ciclu instrumental; fagot; scherzo; doină; hora; nocturnă; burlescă; Oleg Negrutsa; instrumental cycle; bassoon; scherzo; Doina; hora; nocturne; burlesque</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În articolul prezentat autorul analizează sub aspect muzicologic și interpretativ unul dintre cele mai populare cicluri instrumentale naționale — „Patru piese pentru fagot și pian” de Oleg Negruța. Interesul sporit pentru creația vizată reiese din popularitatea ei, argumentată prin includerea acesteia ca lucrare obligatorie la diferite concursuri naționale și internaționale. De asemenea, ciclul menționat este introdus în repertoriul solistic al autorului, fiind interpretat recent în cadrul unui recital de doctorat. În studiul de față sunt prezentate unele recomandări ce țin de modul de interpretare a creației de referință, utile atât tinerilor interpreți cât și celor profesioniști. Materialul vizat poate fi aplicat în cadrul unor discipline ca „Instrument”, „Istoria artei interpretative” și „Metodica predării disciplinei de specialitate”</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>In this article, the author presents an interpretative analysis of one of the most popular national instrumental cycles "Four Pieces for Bassoon and Piano" signed by Oleg Negrutsa. The increased interest stems from its popularity, argument for including this composition as mandatory pieces in various national and international competitions. Also, this cycle is introduced in the author’s soloist repertoire, being interpreted recently in a doctoral recital. In this study are presented some recommendations regarding the interpretation, useful both for the young interpreters and for the professional ones. This material can be used in such disciplines as Instrument, History of Interpretative Art and Methodology of Teaching Specialty.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-12-21T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-12-21T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-48784</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-12-21T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-48784</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-48784-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-12-21T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Taran</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Vladimir</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>