Strategii de diminuare a comportamentului agresiv la preșcolari
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
722 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 13:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.072:159.922.7 (1)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
OLARU (TUDOR), Lăcrămioara-Elena, VÎRLAN, Maria. Strategii de diminuare a comportamentului agresiv la preșcolari. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 200-203. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Strategii de diminuare a comportamentului agresiv la preșcolari

CZU: 159.9.072:159.922.7

Pag. 200-203

Olaru (Tudor) Lăcrămioara-Elena, Vîrlan Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

The preschooler is sometimes overwhelmed by feelings that he does not know, cannot name and does not know how to manage, and often the only method he thinks he can deal with is the aggressive gesture. These behaviors, once assumed and internalized, can develop along the child, and the size can increase to the point where society is forced to isolate the individual and remove him from his midst, to ensure the safety of other members. In this paper we have highlighted both the role of psychoeducation, as a tool par excellence meant to change over time the profile of the individual and make it more desirable from a social and professional point of view, and the particularly important role of the family in future adult formation and transmission. a set of principles and values, healthy and perennial.

Cuvinte-cheie
prescholer, aggresivity, reduction, behavior