Motivația pentru dezvoltarea personală ca factor al satisfacției de viață la adolescenți
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
700 77
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 09:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.8:159.947.5 (2)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
PLEŞCA, Maria. Motivația pentru dezvoltarea personală ca factor al satisfacției de viață la adolescenți. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.1, pp. 36-42. ISBN 978-9975-46-450-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.1, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Motivația pentru dezvoltarea personală ca factor al satisfacției de viață la adolescenți

CZU: 159.922.8:159.947.5

Pag. 36-42

Pleşca Maria
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 decembrie 2020


Rezumat

The article addresses the issue of motivation for self-esteem and life satisfaction in adolescents. The study has shown that the more self-esteem of adolescents is based on their own achievements, obtained through their own efforts, the greater their satisfaction with life, this kind of self-esteem is conditioned by intrinsic school motivation and by perseverance. The results also indicate that self-esteem, based on the recognition of an individual's competence by other people, depends on the level of life satisfaction and the motivation of respect from parents. The third type of selfesteem, based on obtaining self-esteem through compensatory ways, is a negative factor of adolescent perseverance and school motivation.

Cuvinte-cheie
self-esteem, life satisfaction, school motivation, perseverance, self-determination, adolescence