Dimensiunea estetică a conștiinței ecologice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
544 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 16:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.033/.034 (2)
Educație (14269)
SM ISO690:2012
COJOCARI-LUCHIAN, Snejana. Dimensiunea estetică a conștiinței ecologice. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2020, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2020, Vol.7, Partea 2, pp. 85-91. ISBN 978-9975-88-060-2. ISSN ISSN 2587-3563 E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.7, Partea 2, 2020
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 5 iunie 2020

Dimensiunea estetică a conștiinței ecologice

The aesthetic dimension of ecological consciousness

CZU: 37.033/.034

Pag. 85-91

Cojocari-Luchian Snejana
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2020


Rezumat

Definirea noţiunii conştiinţă ecologică se realizează prin apelarea la idei/definiţii din domenii aferente formării conștiinței ecologice: filosofiei, psihologiei şi pedagogiei,, precum şi la idei, concepte, principii, aferente formării conștiinței ecologice din domeniul filosofiei ecologice, psihologiei ecologice, pedagogiei şi ecologiei: - restructurarea şi reevaluarea valorilor moral-estetice, principiilor morale faţă de natură; - formarea de noi reprezentări despre om-natură și a sentimentului unităţii cu natura; - ecologizarea conştiinţei în toate sferele fiinţei umane: cognitivă, psihomotorie şi atitudinală, prin formarea unui sistem de competenţe ecologice prin promovarea/realizarea educației ecologice în diferite dimensiuni ale educaţiei. Problema formării conștiinței ecologice rămâne însă deschisă pentru noi realizări nu numai în filosofia ecologică, psihologia ecologică, ecologie, dar şi în pedagogie.

The definition of the notion of ecological consciousness is achieved by appealing to ideas / definitions from fields related to the formation of ecological consciousness: philosophy, psychology and pedagogy, as well as ideas, concepts, principles, related to the formation of ecological consciousness in the field of ecological philosophy, ecological psychology, pedagogy and ecology; - restructuring and re-evaluation of moral-aesthetic values, moral principles towards nature; - the formation of new representations about man-nature and the feeling of unity with nature; - greening consciousness in all spheres of the human being: cognitive, psychomotor and attitudinal, by forming a system of ecological skills by promoting / achieving ecological education in different dimensions of education. However, the problem of the formation of ecological consciousness remains open for new achievements not only in ecological philosophy, ecological psychology, ecology, but also in pedagogy.

Cuvinte-cheie
conştiinţă ecologică, abordare estetico-filosofică, eco-estetic, pedagogică,

ecological awareness, aesthetic-philosophical, eco-aesthetic, pedagogical approach