Amalgamarea teritorială – instrument de politici pentru consolidarea capacităților administrației locale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
438 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 20:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
352:321 (2)
Administrația de nivel inferior. Administrație locală. Administrație municipală. Autorități locale (426)
Forme de organizare politică. Statele ca puteri politice (304)
SM ISO690:2012
RUSSU, Andrei. Amalgamarea teritorială – instrument de politici pentru consolidarea capacităților administrației locale. In: Administrarea Publică, 2020, nr. 4(108), pp. 113-117. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4300361
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 4(108) / 2020 / ISSN 1813-8489

Amalgamarea teritorială – instrument de politici pentru consolidarea capacităților administrației locale

Territorial amalgamation - policy cinstrument for capacity building of local government

Территориальное слияние - политический инструмент для укрепления потенциала местной администрации

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4300361
CZU: 352:321

Pag. 113-117

Russu Andrei
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2020


Rezumat

In this article, is displayed the fact that statistical data show that most ATU-s level I of Republic of Moldova did not meet the legal requirements – taking in consideration the lack of minimum population (1500 people) and the lack of disposition of administrative capacity. The administrative reorganization can be made in the reform, but reform is taking a difficult political issue. Although the National Decentralization Strategy expressly includes as an objective the implementation of the reform but this goal was not achieved. Almost all countries in the region have gone through this process and the reforms have aimed to reduce the number of level I ATUs by amalgamation.

În acest articol se etalează datele statistice ce demonstrează că majoritatea UAT-urilor de nivel I din Republica Moldova nu îndeplinesc cerințele legale – având o populație mai mică de 1500 de persoane și nu dispun de capacitate administrativă. Reorganizarea administrativă poate fi făcută în cadrul reformei, însă reforma este condiționată de probleme de ordin politic. Deși Strategia Națională de Descentralizare include în mod expres ca obiectiv implementarea reformei, aceasta nu a fost realizată. Marea majoritate a țărilor din regiune au trecut prin acest proces, în condiția în care aceste reforme au urmărit reducerea numărului de UAT-uri de nivel I prin fuziune.

Cuvinte-cheie
amalgamation, local public administration, population of administrative-territorial units, area of administrative-territorial unit, efficiency of local authority, public services,

amalgamare, administraţia publică locală, populaţia unităţilor administrativteritoriale, suprafaţa unităţii administrativ-teritoriale, eficienţa autorităţii locale, servicii publice