Analiza eficienței managementului performanțelor la întreprinderile publice şi private din Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
499 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 14:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005:334(478) (1)
Management (1890)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (975)
SM ISO690:2012
JOROVLEA, Elvira. Analiza eficienței managementului performanțelor la întreprinderile publice şi private din Republica Moldova. In: Administrarea Publică, 2020, nr. 4(108), pp. 22-32. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4300287
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 4(108) / 2020 / ISSN 1813-8489

Analiza eficienței managementului performanțelor la întreprinderile publice şi private din Republica Moldova

Analysis of the efficiency of performance management in public and private enterprises in the Republic of Moldova

Анализ эффективности управления производительностью на государственных и частных предприятиях Республики Молдова

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4300287
CZU: 005:334(478)

Pag. 22-32

Jorovlea Elvira
 
Academia de Administrare Publică, Republica Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2020


Rezumat

The study of behavior in an organization aims, on the one hand, the desire of subordinates to identify and understand the causes that lead to certain events in the structure in which they operate, in order to plan appropriate objectives, to achieve their goals. more efficient activity and benefit from the best results. On the other hand, organizational behavior allows managers to record the fluctuation of employee performance based on their behavioral deviations and to identify the factors that caused professional misconduct of subordinates, in order to diagnose and implement foresight and / or treatment solutions. of the symptoms of possible deviations.

Studierea comportamentului într-o organizație vizează, pe de o parte, dorința subalternilor de a identifica și a înţelege cauzele care conduc la apariția anumitor evenimente în structura în care activează, cu scopul de a-și planifica obiective adecvate, de a-și realiza cât mai eficient activitatea şi de a beneficia de cele mai bune rezultate. Pe de altă parte, comportamentul organizațional permite managerilor să înregistreze fluctuația performanțelor angajaților pe baza devierilor comportamentale ale acestora și să identifice factorii ce au provocat abaterile profesionale ale cadrelor din subordine, cu scopul de a diagnostica și a implementa soluții de prevedere și/sau de tratare a simptomelor posibilelor devianțe.

Cuvinte-cheie
human capital, Organizational Behavior, decision makers, Public administration, public enterprises, private enterprises, homogeneous enterprises, professional deviations, deviations, management, performance,

capital uman, comportament organizaţional, factori de decizie, administrare publică, întreprinderi publice, întreprinderi private, întreprinderi omogene, abateri profesionale, devianțe, management, performanțe