Focus pe relaționarea elevilor in sistemul educațional general din perspectiva abordărilor societale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
590 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-17 21:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.064.3 (9)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (114)
SM ISO690:2012
FURDUI, Emilia, GROSU, Rodica. Focus pe relaționarea elevilor in sistemul educațional general din perspectiva abordărilor societale. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2020, nr. 4(61), pp. 53-59. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 4(61) / 2020 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Focus pe relaționarea elevilor in sistemul educațional general din perspectiva abordărilor societale

Focus on the relationship of students in the general educational system from the perspective of societal approaches

CZU: 37.064.3

Pag. 53-59

Furdui Emilia, Grosu Rodica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 11 decembrie 2020


Rezumat

Riguros vorbind, procesul de evoluție a societății moderne generează, prin el însuși, globalizarea: timpul se comprimă, problemele societale se extind, tendința spre înnoire și contacte avansează, cunoașterea devine sursa principală pentru inovarea societății care, asigură o mai bună desfășurare a învățării cu luarea în calcul a condițiilor pedagogice și psihologice, ce contribuie la crearea unui mediu educațional eficient. Prin acest articol se prezintă o analiză teoretică ce se intersectează cu segmente practice, care condiționează efectul necesar în procesul dezvoltării dimensiunii relaționale ale elevilor. De asemenea, materialul expus este asociat cu optimizarea procesului de incluziune și de adaptare ale elevilor cu cerințe educative speciale în instituțiile de învățământ general prin elementul relaționării. O diviziune aparte din lucrarea respectivă revine problemelor societale, asigurării asistenței psihologice, care nemijlocit contribuie la formarea completă a personalității copilului-elevului.

Rigorously speaking, the process of evolution of modern society generates, by itself, globalization: time is compressing, societal problems are expanding, the tendency towards renewal and contacts is advancing, knowledge becomes the main source for the innovation of society which, ensuring a better development of learning by taking into account pedagogical and psychological conditions, which contribute to the creation of an efficient educational environment. This article presents a theoretical analysis that intersects with practical segments, which condition the necessary effect in the process of developing the relational dimension of the students. The exposed material is also associated with optimising the process of inclusion and adaptation of pupils with special educational requirements in general education institutions through the element of relation. A special division of the work belongs to societal problems, providing psychological assistance, which directly contributes to the complete formation of the personality of the child-student.

Cuvinte-cheie
provocări societale, învățământ general, dimensiunea relațională, serviciu psihologic, dezvoltare tipică, cerinţe educaţionale speciale,

societal challenges, general education, relational dimension, psychological service, children with special educational needs, typical development, special educational requirements