Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
856 106 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 18:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2:159.942 (3) |
Psihologie (3362) |
SM ISO690:2012 STOENICĂ, Ionica-Luminița. Afectivitatea ca dimensiune specială a personalității umane. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 9(139), pp. 183-186. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4277551 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(139) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4277551 | ||||||
CZU: 159.923.2:159.942 | ||||||
Pag. 183-186 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul nostru abordează problematica afectivității la nivel de dimensiune specială a personalității umane. La acest nivel se evidențiază conținutul reflectoriu și formele de reflectare specifice proceselor afective simple, complexe și superioare. Inteligența emoțională, ca produs superior al proceselor afective, nu exclude, ci presupune deschiderea spre alte procese noncognitive, dar și cognitive. În această perspectivă, este subliniată teza promovată de D.Goleman, referitoare la faptul că inteligența emoțională are o influență covârșitoare în dezvoltarea personalității umane. Importanța EQ în educație este evidentă la nivel de empatie afectivă și motivațională. În acest context, Goleman reco-mandă un proces de școlarizare a emoțiilor, care în ultimă instanță își propune să cultive „mai multă democrație în tra-tarea celorlalți” |
||||||
Cuvinte-cheie afectivitate, procese psihice, trăiri afective, Inteligenţa emoţională, școlarizarea emoțiilor, affectivity, psychic processes, emotional experiences, emotional intelligence, education of emotions |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.4277551</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Stoenică, I.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Afectivitatea ca dimensiune specială a personalității umane</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier> <subjects> <subject>afectivitate</subject> <subject>procese psihice</subject> <subject>trăiri afective</subject> <subject>Inteligenţa emoţională</subject> <subject>școlarizarea emoțiilor</subject> <subject>affectivity</subject> <subject>psychic processes</subject> <subject>emotional experiences</subject> <subject>emotional intelligence</subject> <subject>education of emotions</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.923.2:159.942</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-12-08</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Studiul nostru abordează problematica afectivității la nivel de dimensiune specială a personalității umane. La acest nivel se evidențiază conținutul reflectoriu și formele de reflectare specifice proceselor afective simple, complexe și superioare. Inteligența emoțională, ca produs superior al proceselor afective, nu exclude, ci presupune deschiderea spre alte procese noncognitive, dar și cognitive. În această perspectivă, este subliniată teza promovată de D.Goleman, referitoare la faptul că inteligența emoțională are o influență covârșitoare în dezvoltarea personalității umane. Importanța EQ în educație este evidentă la nivel de empatie afectivă și motivațională. În acest context, Goleman reco-mandă un proces de școlarizare a emoțiilor, care în ultimă instanță își propune să cultive „mai multă democrație în tra-tarea celorlalți”</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Our study approaches the issue of affectivity at the level of special dimension of human personality. At this level, the reflecting content and the reflection forms specific for simple, complex and superior affective processes are highlighted. As a superior product of affective processes, emotional intelligence does not exclude, but rather involves the opening towards other noncognitive and cognitive processes. From this perspective, we emphasise the thesis promoted by D.Goleman regarding the fact that emotional intelligence has an overwhelming amount of influence over the development of human personality. The importance of EQ in education is obvious at the level of affective and motivational empathy. In this context, Goleman proposes a process of “education of emotions”, which ultimately aims at cultivating “more democracy in the treatment of others”.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>