Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
555 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 14:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.64:159.9.019.4 (1) |
Psihologie socială (975) |
Psihologie (3388) |
SM ISO690:2012 PASCARU-GONCEAR, Valeria. Rolul atitudinilor în formarea și direcţionarea comportamentului uman. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 9(139), pp. 47-53. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4277348 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(139) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4277348 | ||||||
CZU: 316.64:159.9.019.4 | ||||||
Pag. 47-53 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Atitudinile sunt structurile psihice care ne ajută în orientarea selectivă față de diverse aspecte ale mediului în care trăim. Ele reprezintă concepţii explicite sau implicite cu privire la ceea ce este dezirabil sau indezirabil, nu sunt direct observabile și implică elemente cognitive, afective și comportamentale. Atitudinile sunt un mobil fundamental al compor-tamentului uman şi, deseori, cauza lui directă, iar, în consecinţă, un element central în lanţul determinativ al conduitei omului. Atitudinile determină orientarea comportamentului, îi conferă sens. Iată de ce, cunoaşterea profundă şi multila-terală a fenomenului atitudinilor dezleagă vaste posibilităţi de a înţelege ființa umană și comportamentul său și constituie un instrument important de elucidare a problemelor explorate |
||||||
Cuvinte-cheie atitudine, atitudini disfuncționale, comportament, personalitate, strategii de influențare, fenomen complex, experienţă, attitude, dysfunctional attitudes, behaviour, personality, influencing strategies, complex phenomenon, Experience |
||||||
|