Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
380 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-08 11:08 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
331.548:374-055.2 (1) |
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (464) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (209) |
SM ISO690:2012 DANDARA, Otilia. Proiectarea carierei de către femei: rezultat al influenței contextului nonformal și informal. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 9(139), pp. 3-8. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4277294 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||
Numărul 9(139) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||
|
|||||
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4277294 | |||||
CZU: 331.548:374-055.2 | |||||
Pag. 3-8 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
În articol este abordată problema proiectării carierei de către femei. Constatările și concluziile sunt făcute în baza unui studiu empiric, cu încadrarea unui lot de femei, preponderent din mediul rural. Rezultatele confirmă parțial teoriile luate la baza cercetării privind percepția specifică, necesitatea proiectării carierei de-a lungul vieții de către femei. În lipsa unei ghidări metodice, realizate într-un context instituționalizat, femeile își formează anumite reprezentări despre carieră sub influența contextului de viață: a activităților nonformale și a influenței educaționale informale. Un factor influent, care mai persistă asupra proiectării carierei de către femei, rămâne a fi familia și nașterea copiilor, cu toate că și pe această dimensiune există atitudini și abordări diferite. Calificarea constituie un mecanism vectorial de evoluție în carieră. |
|||||
Cuvinte-cheie carieră, proiectarea carierei, calificare, etape ale evoluției în carieră, context informal, career, career projection, qualification, stages in career growth, informal context |
|||||
|