Aspecte de recuperare a dificultăților de învățare a matematicii la elevii din ciclul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
404 27
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-10 12:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.31 (14)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2007)
SM ISO690:2012
URECHE, Aliona, PERETEATCU, Maria. Aspecte de recuperare a dificultăților de învățare a matematicii la elevii din ciclul primar. In: Interuniversitaria, 8 octombrie 2020, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Ediția 16, pp. 195-202. ISBN 978-9975-50-248-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 16, 2020
Colocviul "Interuniversitaria"
Bălți, Moldova, 8 octombrie 2020

Aspecte de recuperare a dificultăților de învățare a matematicii la elevii din ciclul primar

CZU: 373.31

Pag. 195-202

Ureche Aliona, Pereteatcu Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2020


Rezumat

The article addresses a current topic for teachers working in primary education, namely, the difficulties of learning mathematics. The specialized literature is analyzed regarding the general learning difficulties and the specific learning difficulties of mathematics - dyscalculia. Subtypes of dyscalculia and some strategies for stimulating cognitive processes in primary school students with learning difficulties in mathematics are identified in order to recover fromlearning difficulties.

Cuvinte-cheie
dyscalculia, difficulty, “incapacity”, “inability”, “disability”, “disor-der”, “underdevelopment”, “non-maturation”, “handicap”, learning difficulties, gene-ral learning difficulties, specific learning difficulties, the concept of learning difficulties of the mathematic