Physics teaching in technical universities and the physics evolution in the last century
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
816 5
Ultima descărcare din IBN:
2021-08-16 12:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
06.068Nobel:53 (13)
Organizații și alte tipuri de cooperare (1138)
Fizică (1734)
SM ISO690:2012
BODEGOM, Erik, IORDACHE, Dan-Alexandru. Physics teaching in technical universities and the physics evolution in the last century . In: Fizica şi Tehnologiile Moderne, 2006, nr. 3-4(15-16), pp. 8-31. ISSN 1810-6498.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Fizica şi Tehnologiile Moderne
Numărul 3-4(15-16) / 2006 / ISSN 1810-6498 /ISSNe 2537-6349

Physics teaching in technical universities and the physics evolution in the last century
CZU: 06.068Nobel:53

Pag. 8-31

Bodegom Erik1, Iordache Dan-Alexandru2
 
1 Portland State University, Oregon,
2 University Politehnica of Bucharest
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2013


Rezumat

Pornind de la studiul evoluţiei fizicii (reprezentată prin rezultatele principale distinse cu Premii Nobel în Fizică, decernate între anii 1901 şi 2005), această lucrare şi-a propus să studieze şi să arate unele posibilităţi de a) optimizare a alegerii temelor fundamentale de fizică predate în cadrul universităţilor tehnice, b) cercetare ştiinţifică valoroasă realizată în cadrul celor mai bune universităţi care nu au obţinut Premii Nobel în Fizică, în baza unor noi teme importante, c) convergenţă şi obţinere a unor rezultate complementare utile (în raport cu rezultatele de bază obţinute în albia principală a fizicii) în studiile ştiinţifice realizate în cele mai bune universităţi în cadrul unor domenii ştiinţifice cu Premii Nobel acordate, d) îmbunătăţire a tehnologiilor didactice în intenţia unei mai bune pregătiri în fizică a viitorilor ingineri.

Starting from the study of the Physics evolution (as described by the main results obtained in frame of the Physics Nobel prizes awarded between 1901 and 2005), this work aimed to study and point out some possibilities: a) to optimize the choice of the basic Physics topics taught in frame of technical Universities, b) of valuable scientific research accomplished in frame of the best Universities (BNU) that didn’t obtained Physics Nobel prizes, by means of some new important topics, c) of convergence and obtainment of some useful complementary results (relative to the basic results obtained by the Physics mainstream) of the BNU scientific studies accomplished in the frame of some scientific fields with awarded Physics Nobel prizes, d) of improvement of the didactic technologies intended to a better Physics training and understanding by the future engineers.