Didactica limbii şi literaturii române reflectată în proiectele de cercetare ale practicienilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
711 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 08:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091[811.135.1+821.135.1.09] (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2085)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, GHICOV, Adrian. Didactica limbii şi literaturii române reflectată în proiectele de cercetare ale practicienilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 5(123), pp. 22-30. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4256683
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(123) / 2020 / ISSN 1810-6455

Didactica limbii şi literaturii române reflectată în proiectele de cercetare ale practicienilor

Didactics of Romanian Language and Literature as Reflected in Practicians’ Research Projects

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4256683
CZU: 373.091[811.135.1+821.135.1.09]

Pag. 22-30

Goraş-Postică Viorica1, Ghicov Adrian2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2020


Rezumat

Studiul prezintă rezultatele unei cercetări calitative de scurtă durată, inspirate de pe urma ultimei sesiuni de atestare a cadrelor didactice de limbă şi literatură română (etapa finală). Se analizează din perspectivă didactică proiectele de cercetare ale practicienilor, insistându-se asupra respectării exigenţelor curriculare actuale şi asupra impactului proiectat/resimţit de beneficiarii-cheie – elevii. De asemenea, autorii sugerează unele modalităţi de ameliorare a cercetărilor empirice ale practicienilor, dar şi a prestaţiei profesionale a acestora, în ansamblu.

The study presents the results of a short qualitative research based on the latest attestation session of Romanian Language and Literature teachers (the final stage). The research projects of the practitioners are analyzed from a didactic perspective, with special attention being paid to the observance of current curricular requirements and the impact projected/felt by the key beneficiaries – the students. The authors also suggest a number of ways to improve the empirical research of practitioners as well as their professional performance as a whole.

Cuvinte-cheie
proiect de cercetare, limba şi literatura română, disciplină şcolară, didactică, curriculum, elevi, profesori,

research project, Romanian language and literature, school subject, didactics, curriculum, students, teachers