Autoeficacitatea dirigintelui în cadrul parteneriatului şcoală-familie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
599 59
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 12:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.018.1 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013)
SM ISO690:2012
PEREU, Tatiana. Autoeficacitatea dirigintelui în cadrul parteneriatului şcoală-familie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 5(123), pp. 14-17. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4256696
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5(123) / 2020 / ISSN 1810-6455

Autoeficacitatea dirigintelui în cadrul parteneriatului şcoală-familie

The Personal Efficiency of the Form Tutor in the School-Family Partnership

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4256696
CZU: 373.018.1

Pag. 14-17

Pereu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 25 noiembrie 2020


Rezumat

Familia şi şcoala reprezintă factori cu impact definitoriu în dezvoltarea personalităţii copilului. În aceste condiţii, stabilirea unui parteneriat durabil şcoală-familie rămâne o problemă actuală pentru toate timpurile. În realizarea cu succes a parteneriatului un rol primordial îi revine dirigintelui. Managementul clasei de elevi şi al colectivului de părinţi solicită la maxim eficienţa personală a pedagogului-diriginte, el fiind nu doar un profesor, ci, mai ales, un lider. Un profesor eficient comunică şi relaţionează constructiv şi pozitiv; este centrat pe crearea echilibrului psihomoral şi a climatului pozitiv în clasa de elevi şi în colectivul de părinţi; este flexibil şi deschis spre noi perspective şi scopuri; este orientat spre autocunoaştere şi autoperfecţionare.

Family and school are essential factors with a defining impact on personality development. This is why the school-family partnership remains a current issue for all times. The form tutor plays a key role in the successful fulfilment of the partnership. Managing both students and parents demands maximum personal efficiency from the form tutor, for in this case he is a leader as much as a teacher. An effective teacher communicates and relates constructively and positively; he is focused on creating a psycho-moral balance and a positive climate in the class of students and the group of parents; he is flexible and open to new perspectives and goals; and he is oriented towards self-knowledge and self-improvement.

Cuvinte-cheie
profesor, diriginte, autoeficacitate, eficienţă personală, parteneriat școală-familie,

teacher, form tutor, personal efficiency, school-family partnership