Calitatea interacțiunilor sociale în familia copilului cu afecțiuni neuromotorii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
800 76
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 18:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.644:376.4 (1)
Psihologie socială (960)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (591)
SM ISO690:2012
GAVRILIŢĂ, Lucia. Calitatea interacțiunilor sociale în familia copilului cu afecțiuni neuromotorii. In: Vector European, 2020, nr. 2, pp. 178-184. ISSN 2345-1106.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Vector European
Numărul 2 / 2020 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X

Calitatea interacțiunilor sociale în familia copilului cu afecțiuni neuromotorii

Quality of social interactions in the family of the child with neuromotor diseases

CZU: 316.644:376.4

Pag. 178-184

Gavriliţă Lucia12
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Centrul de Creaţie Speranţa
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2020


Rezumat

Statutul de părinte al unui copil cu deficienţe se construieşte în jurul unei dinamici specifice. Copiii sunt în acelaşi timp o sursă de bucurii, dar şi o sursă de nefericire. Istoria şi evoluţia copilului cu deficienţe începe în momentul apariţiei îndoielii şi incertitudinii la prima vedere a mamei asupra copilului. La început, ea examinează integralitatea corporală, fizică, a nou-născutului, apoi se orientează asupra apartenenţei la gen. Această primă privire asupra nou-născutului, în situaţia unui copil cu deficienţe, se încarcă cu îndoială, care, treptat, devine certitudine. Anunţul existenţei unei deficienţe a nou-născutului, prima etapă a unui lung şi dificil proces evolutiv atât pentru copil, cât şi pentru familie, are un ecou şi o rezonanţă.În astfel de situaţii, fiecare familie are propriul parcurs, propriul mod de a reacţiona, în funcţie de structura/compoziţia sa, de personalitatea membrilor ei, de situaţia profesională şi economică, de zona geografică în care trăiesc, de susţinerea din partea anturajului sau a familiei lărgite, de posibilităţile de acces la viaţa comunităţii etc. Cu toate acestea, dificultăţile cărora familia trebuie să le facă faţă sunt asemănătoar

The parent status of a child with disabilities is built around a specific dynamic. Children are at the same time a source of joy, but also a source of unhappiness. The history and evolution of the child with disabilities begins at the moment of doubt and uncertainty at first sight of the mother on the child. At first, she examines the bodily, physical integrity of the newborn, then focuses on gender. This first look at the newborn, in the case of a child with disabilities, is loaded with doubt, which gradually becomes a certainty. The announcement of the existence of a newborn deficiency, the first stage of a long and difficult evolutionary process for both the child and the family, has an echo and a resonance. In such situations, each family has its own path, its own way of reacting, depending on its structure / composition, the personality of its members, the professional and economic situation, the geographical area in which they live, the support from the part of the entourage or the extended family, the possibilities of access to the life of the community, etc. However, the difficulties that the family has to face are similar.

Cuvinte-cheie
părinte, ataşamentul mamă-copil, copii cu afecţiuni neuromotorii, stres parental, stres familial,

parent, mother-child attachment, children with neuromotor disorders, parental stress, family stress