Aspecte metodologice ale formării competenţei de self-management a activităţii de învăţare la studenţi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
425 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-04 00:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147 (639)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2575)
SM ISO690:2012
LAŞCU, Lilia. Aspecte metodologice ale formării competenţei de self-management a activităţii de învăţare la studenţi. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Științe Socio-umanistice și Didactica Științelor Socio-umanistice, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 3, pp. 148-152. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975-76-314-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 3, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Aspecte metodologice ale formării competenţei de self-management a activităţii de învăţare la studenţi

CZU: 378.147

Pag. 148-152

Laşcu Lilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2020


Rezumat

Acest articol prezintă aspectele metodologice ale formării competenței de self-management a activității de învățare la studenți. În acest context, este elucidat procesul de formare a competențelor, care necesită finalizarea anumitor etape conform următorului algoritm: cunoștințe fundamentale → funcționalitate → conștientizare → aplicabilitate → atitudini / comportament → competență precum și fazele pe care le urmează subiectul în proces de rezolvare eficientă a unei probleme: incompetență inconștientă, incompetență conștientă, competență conștientă, competență inconștientă pe de o parte și implicit procesul de formare a competenței de self-management (CSM) a activității de învățare la studenții moderni pe de altă parte.

This article presents the methodological aspects of the trainin of self-management competence of the learning activity in students. In this context, the process of skills formation is elucidated, which requires the completion of certain stages according to the following algorithm: fundamental knowledge→ functionality→ awareness →applicability →attitudes/behaviour → competence as well as the phases that the subject follows in the process of effectively solving a problem: unconscious incompetence, conscious incompetence, conscious competence, unconscious competence on the one hand and implicitly the process of formation of self-management (SMC) competence of learning activity in modern students on the other hand.

Cuvinte-cheie
învăţământ superior, activitate de învățare, competența de self-management,

higher education, learning activity, self-management competence