Conceptul „specificul naţional al educaţiei” în contextul integrării europene a sistemului de învăţământ din Republica Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
611 15
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-01 10:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.041 (29)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (246)
SM ISO690:2012
. Conceptul „specificul naţional al educaţiei” în contextul integrării europene a sistemului de învăţământ din Republica Moldova. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 96-103. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Conceptul „specificul naţional al educaţiei” în contextul integrării europene a sistemului de învăţământ din Republica Moldova

CZU: 37.041

Pag. 96-103

 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

Cultura românească a dat o deosebită atenție unor obiceiuri, îndeletniciri și norme care în graiul poporului se numeau legile pământului. Astfel de obiceiuri legau formele trecutului cu existențele viitorului, asigurându-se continuitate în dezvoltare, ferind de sărituri și de întreruperi aventuroase și înăuntru, și în afară. Educația populară pornește de la filozofia și psihologia poporului, folclorul fiind o sursă de alimentație pentru scriitorii din toate timpurile, acest fenomen din educația populară își găsește reflecții în multe genuri abordate de unii scriitori clasici.

Romanian culture paid particular attention to some customs, skills and norms that in the people's voice were called the laws of the earth. Such habits linked the forms of the past to the existences of the future, ensuring continuity in development, protecting from jumping and adventurous interruptions in and out. Popular education starts from the philosophy and psychology of the people, folklore being a source of food for writers of all time, this phenomenon of popular education finds reflections in many genres addressed by some classical writers.

Cuvinte-cheie
educaţie, educaţie populară, etnopedagogie, educaţie permanentă, folclor, cultură, cultura etnică, educație etnică, educaţie, tradiţie, obicei, valori, modele și micromodele ale educației,

education, popular education, ethnopedagogy, permanent education, folklore, culture, ethnic culture, ethnic education, education, tradition, custom, values, models and micromodels of education