Studierea potenţialului de adaptare a copiilor de vârstă preadolescentină la mediul şcolar gimnazial
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
702 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 12:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.7:373.33 (1)
Psihologie (3368)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011)
SM ISO690:2012
CURUDIMOV, Vadim, MOŞANU-ŞUPAC, Lora. Studierea potenţialului de adaptare a copiilor de vârstă preadolescentină la mediul şcolar gimnazial. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 54-58. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 2, 2020
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020

Studierea potenţialului de adaptare a copiilor de vârstă preadolescentină la mediul şcolar gimnazial

CZU: 159.922.7:373.33

Pag. 54-58

Curudimov Vadim1, Moşanu-Şupac Lora2
 
1 Liceul Teoretic “M. Eminescu” s. Sadaclia, r-nul Basarabeasca,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 21 noiembrie 2020


Rezumat

Adaptarea preadolescenţilor la mediul şcolar gimnazial este o problemă majoră care cere o atitudine corespunzătoare pentru soluţionare acesteia. Adaptarea necorespunzătoare poate duce la stări de disconfort, scăderea ritmului de învăţare, iar în cele mai grave cazuri şi la patologii. S-a constatat că atât băieţii cât şi fetele sunt predispuse la stări de stres în această etapă de tranziţie. În lucrarea de faţă autorii au analizat un lot de 41 de elevi de 11-12 ani pentru a monitoriza indicii sistemului cardiovascular, iar în baza lor a fost determinat potenţialul de adaptare în luna septembrie, debutul adaptării şi la finele semestrului I. Datele denotă, că adaptarea este de lungă durată şi are loc diferit la fete şi băieţi.

The process of adjustment of pre-teens to the middle school environment is a major problem, which requires a special attitude in order to be solved. The improper adjustment might lead to states of discomfort, to a decrease of the learning pace and, in the worst-case scenarios, to pathologies. It was found that both girls and boys are prone to stress in this transition phase. In this paper, the authors have analyzed a lot of 41 pupils aged 11-12, in order to monitor the indications of the vascular system. Using the indications, the authors have determined the pupils’ potential for adjustment in September, which was the beginning of the adjustment, and at the end of the first semester. The data shows that adjustment is a long-term process and that it takes place differently for girls and boys.

Cuvinte-cheie
adaptare, stres, preadolescent, elev, mediul şcolar gimnazial, rata de adaptare,

adjustment, stress, pre-teen, pupil, middle school environment, adjustment rate