Articolul precedent |
Articolul urmator |
702 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 12:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.7:373.33 (1) |
Psihologie (3368) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011) |
SM ISO690:2012 CURUDIMOV, Vadim, MOŞANU-ŞUPAC, Lora. Studierea potenţialului de adaptare a copiilor de vârstă preadolescentină la mediul şcolar gimnazial. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective: Pedagogia Școlii Superioare și Psihopedagogie și Pedagogie în Învățământul Preșcolar și Primar, 29-30 septembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 54-58. ISBN 978-9975-76-311-0, 978-9975- 76-313-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 2, 2020 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.7:373.33 | ||||||
Pag. 54-58 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Adaptarea preadolescenţilor la mediul şcolar gimnazial este o problemă majoră care cere o atitudine corespunzătoare pentru soluţionare acesteia. Adaptarea necorespunzătoare poate duce la stări de disconfort, scăderea ritmului de învăţare, iar în cele mai grave cazuri şi la patologii. S-a constatat că atât băieţii cât şi fetele sunt predispuse la stări de stres în această etapă de tranziţie. În lucrarea de faţă autorii au analizat un lot de 41 de elevi de 11-12 ani pentru a monitoriza indicii sistemului cardiovascular, iar în baza lor a fost determinat potenţialul de adaptare în luna septembrie, debutul adaptării şi la finele semestrului I. Datele denotă, că adaptarea este de lungă durată şi are loc diferit la fete şi băieţi. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare, stres, preadolescent, elev, mediul şcolar gimnazial, rata de adaptare, adjustment, stress, pre-teen, pupil, middle school environment, adjustment rate |
||||||
|