Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
435 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-05 12:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
614.21+614.253.8 (1) |
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (871) |
SM ISO690:2012 OBREJA, Galina, BINIUC, Dumitru. Opiniile pacienților cu privire la calitatea serviciilor medicale spitalicești. In: Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină , 2020, nr. 3(85), pp. 36-40. ISSN 1729-8687. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Sănătate Publică, Economie şi Management în Medicină | ||||||
Numărul 3(85) / 2020 / ISSN 1729-8687 /ISSNe 2587-3873 | ||||||
|
||||||
CZU: 614.21+614.253.8 | ||||||
Pag. 36-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Aspectele calității serviciilor medicale devin o preocupare din ce în ce mai actuală atât în rândul furnizorilor de servicii medicale, cât și al consumatorilor acestora. Scopul prezentei cercetări a fost evaluarea calității serviciilor medicale spitalicești prin prisma percepției acestora de către pacienți. În sondaj au participat 118 persoane care au benefi ciat de servicii medicale în spitale de diferit nivel, iar pentru colectarea datelor a fost aplicat un chestionar autoadministrat. Apelarea la asistența medicală urgentă este una dintre cele mai răspândite modalități de internare în spital (32,2%), în special în mediul urban (37,8%). Pacienții internați în spitalele raionale (30,5%) sunt mai rar informați despre intervenții, riscuri și alternative, în comparație cu cei internați în spitalele municipale (66,7%) și republicane (57,2%); mai rar li se propun metode de alternativă de diagnostic (16,7% versus 33,3% și, respectiv, 42,9%) și de tratament (12,5% vs 26,7% și, respectiv, 32,1%) și au un grad de satisfacție mai mic privind îngrijirile medicale și atitudinea personalului medical. Gradul de satisfacție a pacienților este un indicator ale cărui variații sunt infl uențate de aspecte precum: locul de reședință a pacientului, tipul spitalului și statutul de asigurat/neasigurat al acestuia. Evaluarea calității serviciilor medicale spitalicești prin prisma pacientului și ținând cont de recomandările OMS, poate duce la crearea de noi strategii în sănătate, care ar sta la baza unui serviciu medical calitativ. |
||||||
Cuvinte-cheie calitatea serviciilor, opinia pacientului, servicii spitalicești, grad de satisfacție, Quality of service, patient opinion, inpatient services, degree of satisfaction, качество услуг, точка зрения пациента, стационарные услуги, степень удовлетворенности |
||||||
|