Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
655 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-12 04:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015:377 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3883) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (272) |
SM ISO690:2012 MARCOCI DIMA, Andreea, СИЛИСТРАРУ, Николае. Competențe transversale în învățământul profesional și tehnic. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 3(21), pp. 160-170. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.160-170 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(21) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.160-170 | ||||||
CZU: 37.015:377 | ||||||
Pag. 160-170 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În România, educaţia şi formarea profesională a copiilor, tinerilor au ca finalitate principală formarea competenţelor, înţelese ca ansamblu multifuncţional şi transferabil de cunoştinţe, deprinderi/abilităţi şi atitudini. În acest articol am prezentat noțiunea de competență în ansamblul ei, ca finalitate a procesului instructiv-educativ. În prima parte a lucrării se defineşte conceptul de competenţă în contextul politicilor educaționale la nivel national și european. Partea a doua evidențiază relația dintre competențele transversale și curriculum. Ultima parte prezintă legătura dintre curriculum, rezultatele învățării, competențe, evaluare și integrarea pe piața muncii a absolventilor din învătământul profesional și tehnic. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, competenţă, curriculum, meserie, formare iniţială, piaţa muncii, finalitate, ducation, competence, curriculum, Trade, initial training, labour market, finality |
||||||
|