Dezvoltarea socio-emoțională: o provocare pentru școala secolul XXI
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1189 207
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 18:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.7 (88)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3882)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
ILIE, Vali, FRĂSINEANU, Ecaterina Sarah. Dezvoltarea socio-emoțională: o provocare pentru școala secolul XXI. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 3(21), pp. 113-123. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.113-123
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(21) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Dezvoltarea socio-emoțională: o provocare pentru școala secolul XXI

Socio-emotional development: a challenge for the 21st century school

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.113-123
CZU: 37.015.3+159.922.7

Pag. 113-123

Ilie Vali, Frăsineanu Ecaterina Sarah
 
Universitatea din Craiova
 
 
Disponibil în IBN: 4 noiembrie 2020


Rezumat

Școala secolului XXI trebuie să reflecte specificul timpului său: o lume în schimbare, transformări globale rapide, accelerarea progresului, deschidere spre inovație, digitalizare, dezvoltare socio-emoțională. În acest sens, competențele secolului XXI sunt gândite la nivel global. De aceea este necesară o perspectivă unitară, care să promoveze atât dezvoltarea cognitivă, cât și învățarea socială și emoțională. Rezolvarea problemelor complexe, stimularea creativității și colaborarea cu ceilalți sunt principalele abilități considerate imperative în așa-numita „a patra revoluție industrială”, care se caracterizează printr-o fuziune a lumii fizice, biologice, a lumii digitale și a lumii sociale, în care lucrurile se schimbă mai alert ca niciodată.

The school of the 21st century must reflect the specifics of its time: a changing world, rapid global transformations, accelerating progress, openness to innovation, digitalization, socio-emotional development. In this sense, the skills of the 21st century are designed globally. Therefore, a unitary perspective is needed, which promotes both cognitive development and social and emotional learning. Solving complex issues, stimulating creativity and collaborating with others are the main skills considered imperative in the so-called "fourth industrial revolution", which is characterized by a fusion of the physical, biological, digital and social worlds, in which things are changing more quickly than ever.

Cuvinte-cheie
şcoală, educaţie, Inteligenţa emoţională, inteligenţă socială, dezvoltare socio-emoțională,

school, education, emotional inteligence, social inteligence, Socio-emotional development