Creativitatea: cunoaştere autentică şi calitativă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
525 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 16:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:159.955 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3927)
Psihologie (3390)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu. Creativitatea: cunoaştere autentică şi calitativă. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 3(67), pp. 3-13. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4061465
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(67) / 2020 / ISSN 1811-5470

Creativitatea: cunoaştere autentică şi calitativă

Creativity: authentic and qualitative knowledge

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4061465
CZU: 37.015:159.955

Pag. 3-13

Vicol Nelu
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 octombrie 2020


Rezumat

Starting with the 70`s of the 20th century, multiple studies were conducted on creativity in science, art and education. Initially, studies on creativity were oriented towards motivational, emotional-affective or personality factors in general, being today on qualitative levels that require the efforts of ordinary thinking of the individual and may involve a new approach/concept/product. They develop authentic and creative knowledge that facilitates the individual with any innovative action and original acquisition of values belonging to the „world of ideas” and their practical extension.

Începând cu anii ‛70 ai secolului al XX-lea, s-au efectuat multiple studii asupra creativităţii în ştiinţă, artă şi învăţământ. Iniţial, studiile asupra creativităţii au fost orientate spre factorii motivaţionali, emoţional-afectivi sau de personalitate în general, situându-se, astăzi, pe niveluri calitative ce impun eforturile de gândire obişnuită a individului şi pot implica un demers / un concept / un produs nou. Acestea dezvoltă cunoaşterea autentică şi creatoare ce îi facilitează individului orice acţiune novatoare şi achiziţie originală a valorilor aparţinând „lumii ideilor” şi prelungirea practică a acestora.

Cuvinte-cheie
creativity, knowledge, education, student, creative values, creative product,

creativitate, cunoaştere, educaţie, elev, valori creative, produs creativ