Articolul precedent |
Articolul urmator |
674 112 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 11:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8+316.614-053.6 (1) |
Psihologie (3368) |
Psihologie socială (960) |
SM ISO690:2012 PUZUR, Elena. Adaptarea psihosocială şi particularităţile de personalitate. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 253-257. ISBN 978-9975-48-178-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020 | ||||||
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății" Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.922.8+316.614-053.6 | ||||||
Pag. 253-257 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
As a fundamental way of human existence, adaptation is the condition and at the same time the result of complex generating and constructive processes, which are mutually functionally determined without losing their own content. Perceived as a product of the individual’s permanent relationship with the environment, the result of adaptation can materialize either by acceptance or rejection. The enrichment and development of the cognitive, behavioral and social repertoire under the impetus of positive emotions favors the development of resources in these registers and ensures an efficient, optimal psychosocial adaptation of the individual to the new conditions. |
||||||
|