Articolul precedent |
Articolul urmator |
701 108 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 18:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.1+015.3 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
Bibliografie și bibliografii. Cataloage (52) |
SM ISO690:2012 GEORGESCU, Maria. Probleme de integrare a copiilor cu cerinţe educative speciale. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 233-238. ISBN 978-9975-48-178-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020 | ||||||
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății" Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.1+015.3 | ||||||
Pag. 233-238 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Any process of integrating a person with disabilities should take into account about those measures that are in favor of developing his or her personal autonomy and / or maintaining economic independence and social integration. To this end, adaptation programs, individual and collective measures should be included and developed to promote personal independence that will allow them to lead a life as close to normal as possible, which includes respect for the right to be different. Achieving the objectives of social integration starts from the way the family is engaged and responsible in the child’s education. |
||||||
|