Articolul precedent |
Articolul urmator |
526 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 11:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
341.231.14(4)CtEDO (18) |
Persoane și obiecte ale dreptului internațional (987) |
SM ISO690:2012 CROITOR, Alexei. Aplicarea articolului 8 din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului. In: Rolul ştiinţei în reformarea sistemului juridic şi politico-administrativ.: Secţia: Ştiinţe juridice, Ed. 4, 10 decembrie 2019, Cahul. Cahul: Tipografia "Centrografic”, 2018, Ediția 4, pp. 143-157. ISBN 978-9975-88-055-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Rolul ştiinţei în reformarea sistemului juridic şi politico-administrativ. Ediția 4, 2018 |
||||||
Conferința "Rolul ştiinţei în reformarea sistemului juridic şi poilitico-administrativ" 4, Cahul, Moldova, 10 decembrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 341.231.14(4)CtEDO | ||||||
Pag. 143-157 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dreptul la respectarea vieţii private şi de familie este un drept fundamental al individului, garantat de articolul 8 al Convenţiei Europene pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, care prevede: „Orice persoană are dreptul la respectarea vieţii sale private şi de familie, a domiciliului său şi a corespondenţei sale”. Dreptul la viața privată nu este un drept absolut, ceea ce presupune posibilitatea restrângerii acestui drept în favoarea altor drepturi garantate de Convenția. Astfel, articolul 8 paragraful (2) al Convenţiei prevede: “Nu este admis amestecul unei autorităţi publice în exercitarea acestui drept decît în măsura în care acest amestec este prevăzut de lege şi dacă constituie o măsură care, într-o societate democratică, este necesară pentru securitatea naţională, siguranţa publică, bunăstarea economică a ţării, apărarea ordinii şi prevenirea faptelor penale, protejarea sănătăţii sau a moralei, ori protejarea drepturilor şi libertăţilor altora”. Curtea Europeană a Drepturilor Omului în jurisprudenţa sa a elaborat o practică de examinare a cazurilor unde se invocă încălcarea articolului 8 din Convenţie, care se rezumă la verificarea a următoarelor: dacă a avut loc ingerinţa în drepturile sale garantate prin articolul 8 din Convenţie. După constatarea ingerinţei, Curtea stabileşte dacă această ingerinţă a avut loc în conformitate cu paragraful 2 al articolului 8 al Convenţie. Lista scopurilor ingerinţelor este exhaustivă şi include: securitatea naţională, siguranţa publică, bunăstarea economică a ţării, apărarea ordinii şi prevenirea faptelor penale, protejarea sănătăţii sau a moralei, protejarea drepturilor şi libertăţilor altor persoane. Din conţinutul paragrafului 2 al articolului 8 destingem condiţiile în care ingerinţa o să fie considerată în conformitate cu Convenţia: ingerinţa să fie prevăzută de lege. Această ingerinţă să fie o măsura necesară într-o societate democratic. Ingerinţa să fie îndreptată întru asigurarea unuia din următoarele scopuri: securitatea naţională, siguranţa publică, bunăstarea economică a ţării, apărarea ordinii şi prevenirea faptelor penale, protejarea sănătăţii sau a moralei, protejarea drepturilor şi libertăţilor altora. În prezenta lucrare vom analiza stndardele stabilite de Curtea Europeană a Drepturilor Omului și practica acesteia în care au fost invocate încălcarea articolului 8 din Convenţie. |
||||||
Cuvinte-cheie Curtea Europeană a drepturilor omului, articolului 8, Convenția pentru Apărarea Drepturilor Omului și a Libertăților Fundamentale, viaţă privată, ingerinţă, restricții, limitări, derogări, prevăzut de lege, necesară într-o societate democratică, securitatea naţională, siguranţa publică, bunăstarea economică a ţării, apărarea ordinii şi prevenirea faptelor penale, protejarea sănătăţii sau a moralei, protejarea drepturilor şi libertăţilor altora |
||||||
|