Articolul precedent |
Articolul urmator |
430 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-03 16:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:81'243 (28) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845) |
Lingvistică. Limbi (4990) |
SM ISO690:2012 STRAISTARI-LUNGU, Cristina. Învăţarea limbilor străine în contextul provocărilor societale. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 97-103. ISBN 978-9975-48-178-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020 | |||||
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății" Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020 | |||||
|
|||||
CZU: 37.016:81'243 | |||||
Pag. 97-103 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
In contemporary society, language education and the formation, on this basis, of communication skills (in the mother tongue / second language / foreign languages) is a necessity for every individual, regardless of age, professional training or social condition. The ability of citizens to speak, communicate and understand each other is today considered not only a means of human interaction but also of integration into the Community, social, national, European and international levels, ensuring mutual understanding, tolerance and respect, guarantees the person’s right to mobility, promotes exchanges between different states and increases the possibility of free movement. |
|||||
|