Învăţarea limbilor străine în contextul provocărilor societale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
430 18
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-03 16:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:81'243 (28)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
Lingvistică. Limbi (4990)
SM ISO690:2012
STRAISTARI-LUNGU, Cristina. Învăţarea limbilor străine în contextul provocărilor societale. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 97-103. ISBN 978-9975-48-178-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății"
Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020

Învăţarea limbilor străine în contextul provocărilor societale

CZU: 37.016:81'243

Pag. 97-103

Straistari-Lungu Cristina
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 9 octombrie 2020


Rezumat

In contemporary society, language education and the formation, on this basis, of communication skills (in the mother tongue / second language / foreign languages) is a necessity for every individual, regardless of age, professional training or social condition. The ability of citizens to speak, communicate and understand each other is today considered not only a means of human interaction but also of integration into the Community, social, national, European and international levels, ensuring mutual understanding, tolerance and respect, guarantees the person’s right to mobility, promotes exchanges between different states and increases the possibility of free movement.