Articolul precedent |
Articolul urmator |
777 103 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 22:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013 (470) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3932) |
SM ISO690:2012 HADÎRCĂ, Maria. Provocările societale, noile tendinţe în educaţie şi impactul lor asupra învăţării. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 58-73. ISBN 978-9975-48-178-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020 | ||||||
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății" Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013 | ||||||
Pag. 58-73 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The objective of this article is to highlight the societal challenges and the trends as regards the development of education and training in the context of an information-based society, grounded on knowledge as well as their impact on education; trends which the author believes are highly topical for pedagogical theory and practice in the Republic of Moldova. These trends may serve as a basis for reconfiguring the current educational process with a view to enhancing its alignment to the individual and social requirements of development, in the context of a learning society |
||||||
|