Articolul precedent |
Articolul urmator |
511 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-27 21:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.3+37.02 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3844) |
Probleme generale de didactică și metodică (1190) |
SM ISO690:2012 FRANŢUZAN, Ludmila. Perspective de reconfigurare a procesului de învăţare la disciplinele ariei curriculare matematică şi ştiinţe. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 34-43. ISBN 978-9975-48-178-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020 | |||||
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății" Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020 | |||||
|
|||||
CZU: 37.013.3+37.02 | |||||
Pag. 34-43 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Learning is a continuous process that accompanies us throughout life and determines our existence. Effective school learning respects the three dimensions: emotional, cognitive and social. D. Kolb develops the theory called experiential, which indicates that learning starts from personal experience. The experiential learning model is based on 4 stages Concrete experience, Reflective observation, Abstract conceptualization, Active experimentation. The stages of experiential learning can be correlated with the dimensions of learning so that learning becomes motivating and lasting. We recommend this approach for the subjects of the Mathematics and Sciences curricular area. |
|||||
|