Articolul precedent |
Articolul urmator |
366 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-12-15 20:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:51(44) (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1190) |
Matematică (1636) |
SM ISO690:2012 CRISTEA, Sorin, DINCULESCU, Dragoş. Rolul matematicii în dezvoltarea tradiţiei didactice franceze. In: Educația: factor primordial în dezvoltarea societății, 9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2020, pp. 17-23. ISBN 978-9975-48-178-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația: factor primordial în dezvoltarea societății 2020 | |||||
Conferința "Educația: factor primordial în dezvoltarea societății" Chişinău, Moldova, 9 octombrie 2020 | |||||
|
|||||
CZU: 37.02:51(44) | |||||
Pag. 17-23 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
This article presents the French didactic tradition approached from the perspective of four key characteristics, regarding the role of: a) mathematicians and mathematicians; b) theories about didactics of mathematics; c) designing training environments; d) empirical research in the field of theory and practice of mathematics teaching. The analyzes undertaken are approached in an interdisciplinary context, with openings argued at the level of history of education and comparative pedagogy. In our study we will consider only the issue of points a) and b). |
|||||
|