Şcoala altfel în era globalizării
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
616 58
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 11:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (476)
Organizarea instruirii (523)
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Şcoala altfel în era globalizării. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 4(122), pp. 53-56. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4057004
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(122) / 2020 / ISSN 1810-6455

Şcoala altfel în era globalizării

The School Otherwise in the Age of Globalization

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4057004
CZU: 37.091

Pag. 53-56

Cristea Sorin
 
Universitatea din Bucureşti
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2020


Rezumat

Şcoala altfel promovată în era globalizării reprezintă o formă specială de educaţie/instruire nonformală. Are ca funcţie generală formarea-dezvoltarea capacităţii elevilor de învăţare/autoînvăţare în condiţii de cooperare, colaborare, parteneriat. Scopul general vizează formarea-dezvoltarea educatului pentru adaptarea la condiţii de schimbare, tipice în societatea postmodernă informaţională, bazată pe cunoaştere. Conţinuturile promovate în cadrul unor structuri de organizare deschise şi metodologia de realizare sunt concepute în acord cu scopul general, dezvoltat prin obiective specifice, operaţionalizate în cadrul fiecărei activităţi concrete. Problemele teoretice speciale, clarificate în procesul de definire şi analiză a conceptului pedagogic operaţional de „Şcoală altfel”, au vizat tipul de: a) curriculum reprezentat – nonformal, abordat global, raportat la curriculumul formal şi deschis spre curriculumul informal; b) competenţe transversale, susţinute prin cunoştinţe de bază, teoretice (a ști) – aplicative (a ști să faci) – condiţionale/atitudinale (a ști să fii), integrate intradisciplinar, interdisciplinar, pluri/multidisciplinar şi transdisciplinar.

The “School Otherwise”, promoted in the age of globalization, represents a special form of non-formal education/training. Its general function is to develop students’ capacities for learning/self-instruction in conditions involving cooperation, collaboration, and partnership. The general aim concerns the training/educational development of the student in view of his/her adaptation to the conditions of change, which are typical for the knowledge-based postmodern informational society. The contents promoted within open organizational structures and the implementation methodology are designed in accordance with the general purpose, developed through specific objectives, which are operationalized within each specific activity. The special theoretical problems, clarified in the process of defining and analyzing the operational pedagogical concept of “School ‘Otherwise’”, concern the type of: a) represented curriculum – non-formal, approached globally, related to the formal curriculum and open to the informal curriculum; b) transversal competences, supported by basic, theoretical knowledge (knowing) – applied (knowing to do) – conditional/attitudinal (knowing to be), which are integrated in a intradisciplinary, interdisciplinary, pluri-/multidisciplinary, and transdisciplinary manner.

Cuvinte-cheie
competenţe: cunoştinţe teoretice (a ști) – aplicative (a ști să faci) – condiţionale/atitudinale (a ști să fii), curriculum şcolar global, educaţie/instruire nonformală, sistem de învăţământ deschis, era globalizării, societatea postindustrială, informaţională, bazată pe cunoaştere,

competences: theoretical knowledge (knowing) – applied (knowing to do) – conditional/attitudinal (knowing to be), global school curriculum, non-formal education/training, open education system, the age of globalization, post-industrial, informational, knowledge-based society