Extinderi andragogice în domeniul dezvoltării curriculare. Practici profesionale vocaţionale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
605 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 17:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7.091 (4)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, PUTINĂ, Dorina. Extinderi andragogice în domeniul dezvoltării curriculare. Practici profesionale vocaţionale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 4(122), pp. 14-21. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4057036
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(122) / 2020 / ISSN 1810-6455

Extinderi andragogice în domeniul dezvoltării curriculare. Practici profesionale vocaţionale

Andragogical Extensions in the Area of Curriculum Development: Vocational Professional Practices

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4057036
CZU: 374.7.091

Pag. 14-21

Goraş-Postică Viorica1, Putină Dorina2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Centrul de Excelență în Servicii și Prelucrarea Alimentelor, mun. Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 5 octombrie 2020


Rezumat

Articolul abordează problematica dezvoltării curriculare pentru instruirea adulţilor din perspectiva cercetării teoretice şi practice. Astfel, se trec în revistă unele repere conceptuale, care fundamentează demersul ştiinţific dat, şi se prezintă, de manieră praxiologică, un demers formativ şi evaluativ, desfăşurat cu un grup de conceptori de curriculum pentru adulţi din şcolile profesionale. Autorii propun exemple şi recomandări relevante procesului de ameliorare a situaţiei în domeniu.

The article addresses the issue of curricular development for adult training from a theoretical and practical research perspective. Thus, some conceptual landmarks are reviewed, which substantiate the given scientific approach, and a formative and evaluative approach is demonstrated in a praxiological manner, carried out together with a group of curriculum designers for adults from vocational schools. The authors propose examples and recommendations that are relevant to the process of improving the situation in the field.

Cuvinte-cheie
curriculum, dezvoltare curriculară, adulţi, instruirea adulților, învăţarea pe tot parcursul vieţii, practici profesionale,

curriculum, curriculum development, adults, adult training, lifelong learning, professional practices