Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
663 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-06-03 18:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
130.2:144.333 (1) |
Filosofia spiritului. Metafizica vieții spirituale (171) |
Sisteme filosofice. Concepții, orientări, curente, școli filosofice (98) |
SM ISO690:2012 ПОПОВИЧ, Николай, ПОПОВИЧ, Дмитрий. Антропологическое измерение культуры как предмет теоретико-методологического анализа. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2020, nr. 1(182), pp. 112-127. ISSN 1957-2294. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice | ||||||
Numărul 1(182) / 2020 / ISSN 1957-2294 | ||||||
|
||||||
CZU: 130.2:144.333 | ||||||
Pag. 112-127 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cultura are întotdeauna o dimensiune umană ca determinantă în raport cu alte dimensiuni ale acesteia, în special instituționale, tehnologice, simbolice etc. Dimensiunea umană a culturii determină începutul său creativ, care generează diverse modele ale culturii, în special instituțiile sociale ale culturii, tehnologii sociale, sisteme simbolice (de la religie și artă la ideologie și știință). Ca principalele caracteristici ale culturilor, din punctul de vedere al dimensiunilor umane, sunt determinate aspecte valoroase, funcții structurale și simbolice-sistemice ale formării, care sunt interdependențe manifestate în dinamica sa Drept principale caracteristici ale culturii, din punctul de vedere al dimensiunii umane, sunt detefifi nite valorile, aspectele structurale și simbolice ale sistemului cultural, a căror interdependență se manifestă în dinamica sa. O analiză adecvată a fundamentelor sociale ale dimensiunii umane a culturii este posibilă din perspectiva teoretică a fifi losofifi ei comunicative, care dezvăluie esența socială a omului ca o fifi ință comunicativă. A fost identififi cat potențialul reinterpretării fifi losofifi ce a antropocentrismului ca o paradigmă clasică a teoriei social-fifi losofifi ce a culturii, care necesită o nouă conceptualizare bazată pe teoria socială comunicativă. Cultura nu poate fifi văzută altfel decât un produs al omului și calea principală de socializare a lui. |
||||||
Cuvinte-cheie cultură, dimensiune umană, antropocentrism, viziune asupra lumii, valori, comunicare, umanism, paradigmă, culture, human dimension, anthropocentrism, worldview, value, communication, humanism, paradigm |
||||||
|