Mentoring engineering students
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
654 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-07 16:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.6:62 (3)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2565)
Inginerie. Tehnică în general (3029)
SM ISO690:2012
GOGOI, Elena. Mentoring engineering students. In: Journal of Social Sciences, 2020, vol. 3, nr. 3, pp. 5-10. ISSN 2587-3490. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3971944
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Journal of Social Sciences
Volumul 3, Numărul 3 / 2020 / ISSN 2587-3490 /ISSNe 2587-3504

Mentoring engineering students

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3971944
CZU: 378.6:62

Pag. 5-10

Gogoi Elena
 
Technical University of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 septembrie 2020


Rezumat

The paper outlines the importance of making necessary improvements in engineering education to keep up with the high-speed changes in the Information Era. For the instructional process to be more efficient, and to increase quality in higher education, the academic community is extensively making huge efforts to create meaningful learning opportunities. In this approach, it becomes vital for the university professor to go beyond his traditional role of the sage on the stage and assume a more complex one, that of a mentor, the guide on the side. A general framework of this transformation, surveyed in this work, serves as a window to understanding its impact on mentorship. Recent research generally confirms that mentoring relationships are tailored to facilitate personal and professional development of both student and mentor. This explains why the mentoring forms within engineering education have been provided here, so that all participants in this exercise become aware of their role and contribution in enhancing the efficiency of this process.

Prezenta lucrare evidențiază necesitatea introducerii noilor strategii de îmbunătățire a învățământului ingineresc pentru a ține pasul cu schimbările rapide din Era Informațională. Comunitatea academică depune eforturi imense pentru a crea diverse oportunități de învățare, astfel ca procesul de instruire să devină unul mai eficient. În acest demers, la fel de important și necesar e ca profesorul universitar să își extindă activitatea sa tradițională de emițător de informații (așa-zisul înțeleptul de pe scenă), în una mai complexă, cea de mentor (ghidul din preajmă). Astfel, rolul său de actor principal în procesul educațional, devine unul mai puțin autoritar, oferind studentului, rolul central. Prin urmare, un model al acestei transformări, prezentat în acest articol, vine să faciliteze înțelegerea acestei tranziții și impactul acesteia asupra relației de mentorat. Cercetările recente afirmă că relațiile de mentorat contribuie la dezvoltarea personală și profesională atât a studentului, cât și a mentorului. În acest context, au fost furnizate și examinate diverse forme de mentorat existente în educația inginerească, astfel încât toți participanții la acest exercițiu să-și conștientizeze rolul și contribuția în sporirea eficienței procesului de instruire.

Cuvinte-cheie
active learning, critical thinking, education, mentoring forms, personal and professional development, soft skills, teaching-learning process,

învăţare activă, gândire critică, educaţie, forme de îndrumare, dezvoltare personală şi profesională, abilități soft, proces de predare-învăţare