E-guvernare: reflecții analitice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
787 55
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 19:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
351/354:004 (26)
Activități specifice administrației publice (1075)
Administrația de nivel inferior. Administrație locală. Administrație municipală. Autorități locale (2567)
Administrația de nivel mijlociu. Administrația regională. provincială. Organe administrative regionale (4069)
Administrația de nivel superior. Administrație centrală (5691)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
SOLOMON, Oleg. E-guvernare: reflecții analitice. In: Administrarea Publică, 2020, nr. 3(107), pp. 74-82. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3996021
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 3(107) / 2020 / ISSN 1813-8489

E-guvernare: reflecții analitice

E-governance: analytical reflections

Электронное управление: аналитические размышления

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3996021
CZU: 351/354:004

Pag. 74-82

Solomon Oleg
 
Ministerul Apărării al RM
 
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2020


Rezumat

Today’s global health crises (Covid-19 pandemic) reminds us once again how useful and important is the information and communication technology (ICT) for world, states, governments, public and private administrations, and of course for each citizen. When the public institutions (educational entities, post offices, public service providers, public medical institutions, central and local administrations etc.) and private (bank and financial institutions, private service providers etc.) have been closed in order to reduce and stop the extension of the virus, the ICT has a crucial role in assuring the continuity of life and the social and economical vital activities. That is way in this article we are going to examine and analyze the role and impact of ICT upon governments and public administrations. So we’ll discuss about e-governance and how this modern tool can ease and streamline the activities of public administration authorities and citizens. In a complex, uncertain and changing context in which public administration is developing its activity, the social and financial crises demand innovation not only in public services, but within the whole bureaucratic system of public governance.

Actuala criză globală de sănătate (Pandemia Covid-19) ne reamintește încă o dată cât de utilă și importantă este tehnologia informațională și de comunicare (TIC) pentru omenire, state, guverne, administrațiile publice și private și, bineînțeles, pentru fiecare cetățean în parte. Când instituțiile publice (entități de învățământ, oficii poștale, prestatorii de servicii publice, instituțiile publice medicale, administrațiile centrale și locale etc.) și private (instituții bancare și financiare, prestatorii de servicii private etc.) au fost închise pentru a reduce și chiar opri răspândirea virusului, TIC are un rol crucial în asigurarea continuității vieții și activităților sociale și economice vitale. Tocmai de aceea în acest articol vom examina și analiza rolul și impactul TIC asupra guvernelor și administrațiilor publice. Vom discuta deci despre guvernanța electronică și modul în care acest instrument modern poate ușura și eficientiza activitățile autorităților administrației publice şi a cetăţenilor. Într-un context complex, nesigur și în continuă schimbare în care activează administrația publică crizele sociale și financiare solicită inovare nu numai în serviciile publice, ci și în cadrul întregului sistem birocratic de guvernare publică.

Cuvinte-cheie
government, Public administration, public services, pandemic crises, information and communication technology, e-governance, e-government, decision-making process, streamline,

Guvern, administraţie publică, servicii publice, criză pandemică, tehnologia informației și comunicațiilor, guvernare electronică, guvern electronic, proces de luare a deciziilor, eficientizare