Valoarea pedagogică a principiului meritologic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
639 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-25 00:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (458)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3845)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana. Valoarea pedagogică a principiului meritologic. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2020, nr. 2(57), pp. 114-120. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3989287
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(57) / 2020 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Valoarea pedagogică a principiului meritologic

Pedagogical value of the meritological principle

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3989287
CZU: 37.013

Pag. 114-120

Callo Tatiana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 8 septembrie 2020


Rezumat

Our intention is to show that, in a permanent educational process subject to change, learning is also in reform. This reformation is based on numerous fluctuations in the education system as such. This also happens because the changes are quite vertiginous. We therefore intend to expose the specificity of a very controversial phenomenon, newly spread, that of meritology in general, and of the role of intellectual effort and intelligence in particular. The opening of these horizons can change the optics on the specificity of meritology, with its basic elements, which are effort and intelligence, through a theoretical-practical operation of terminological perception. Blocking only within the educational system can make us inert, and the need to „go out” to relate objectively to it opens up new horizons. It is from these considerations that we deduce how necessary it is to approach the meritological principle in learning.

Intenția noastră este de a arăta că, într-un proces educațional permanent supus schimbărilor, învățarea este și ea în reformare, una care se bazează pe numeroase fluctuații apărute în sistemul educațional. Or, schimbările se produc într-un ritm destul de vertiginos. Intenționăm, prin urmare, să expunem specificul unui fenomen foarte controversat, nou vehiculat, cel al meritologiei, în general, și al rolului efortului intelectual și al inteligenței, în special. Deschiderea acestor orizonturi poate schimba optica asupra specificului meritologiei, cu elementele ei de bază, care sunt efortul și inteligența, printr-o operație teoretico-practică de percepere terminologică. Blocarea în interiorul sistemului educațional ne poate face inerți, iar nevoia de a „ieși” afară pentru a ne raporta obiectiv la el ne deschide noi orizonturi. Anume din aceste considerente deducem cât de necesară este abordarea principiului meritologic în învățare.

Cuvinte-cheie
meritology, meritocracy, intellectual effort, intellectualization, intelligence, equal opportunities, SARS technique,

meritologie, meritocrație, efort intelectual, intelectualizare, inteligenţă, egalitatea șanselor, tehnica SARS