Cercetarea abordărilor conceptuale ale incubatorului de afaceri amplasate în cadrul mediului de afaceri
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
598 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-14 15:59
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[334.012+336]:334.71 (1)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (975)
Finanțe (1772)
SM ISO690:2012
DOGA-MÎRZAC, Mariana. Cercetarea abordărilor conceptuale ale incubatorului de afaceri amplasate în cadrul mediului de afaceri. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2020, nr. 2(132), pp. 52-61. ISSN 1857-2073. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3978146
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(132) / 2020 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Cercetarea abordărilor conceptuale ale incubatorului de afaceri amplasate în cadrul mediului de afaceri

Feasibility study of a business incubator housed in business environment

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3978146
CZU: [334.012+336]:334.71

Pag. 52-61

Doga-Mîrzac Mariana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 septembrie 2020


Rezumat

De menționat că incubatorul de afaceri este o subcomponentă a mediului de afaceri, care reprezintă un rol foarte important în procesul de demarare și de dezvoltare a activității întreprinderilor mici și mijlocii. În componența formării IMM-urilor stau și potențialii antreprenori ce fac parte din tânăra generație care, indiferent de specialitatea și nivelul de studii (liceu, colegiu, universitate), au spirit antreprenorial orientat spre diferite domenii de activitate. La rândul lor, incu-batoarele de afaceri ar fi un „colac de salvare” și un stimulent de încurajare a potențialilor antreprenori în inițierea sturt-up-urilor. Însă, până a ajunge la acest compartiment, primul pas ar fi cercetarea abordărilor teoretice ale conceptului de „incubator de afaceri” efectuând sinteza abordărilor teoretice expuse care permit IMM-urilor (și nu numai) să obțină suport, abilități și cunoștințe influențând asupra antreprenoriatului și contribuind la schimbările în economia statului. În articol autorul ia în atenție abordările conceptuale ale incubatorului de afaceri, analizează diverse opinii ale cerce-tătorilor la nivel național și internațional care au studiat atât rolul și necesitatea incubatoarelor de afaceri, cât și mediul de afaceri, businessul mic și mijlociu, antreprenoriatul – entități care sunt nemijlocit în strânsă corelare.

It is to be mentioned, that a business incubator is a subcomponent of a business environment, which plays an important role in starting and developing small and medium sized businesses. A big component of small and medium sized businesses formation plays the young generation of emerging entrepreneurs, which regardless of education level or domain of study, have the entrepreneurial spirit. In this case, business incubators would play a “lifeline” role encouraging potential entre-preneurs to start their business. However, before getting to the startup phase, the first step would be to conduct a concept research of a “business incubator” and its effects on small and medium sized businesses abilities to gain support, and growth potential, thus influencing the entrepreneurship environment and contributing to country’s economic changes. The article focuses on the concepts of the business incubators, analyzing diverse national and international researchers opinions which studied the role and the necessity of business incubators, small and medium sized businesses, and entre-preneurship, and how they are corelated.

Cuvinte-cheie
business incubator, incubator de afaceri, mediu de afaceri, entitate economică, Întreprindere, tineri antreprenori, accelerator, întreprinderi mici şi mijlocii,

business incubator, business environment, economic entity, enterprise, young entrepreneurs, accelerator, Small and Medium Enterprises