Studiul de caz ca metodă psihanalitică de cercetare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1299 250
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 10:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.964.2.07 (1)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
BOLEA, Zinaida, CAȘCAVAL, Ion. Studiul de caz ca metodă psihanalitică de cercetare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 5(135), pp. 129-133. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3967137
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(135) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Studiul de caz ca metodă psihanalitică de cercetare

Case study as a psychoanalytic method of research

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3967137
CZU: 159.964.2.07

Pag. 129-133

Bolea Zinaida, Cașcaval Ion
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 23 august 2020


Rezumat

În articol este analizat studiul de caz ca metodă psihanalitică de cercetare. Intenția autorilor este de a analiza și clari-fica statutul epistemologic al studiului de caz psihanalitic și de a prezenta dezvoltarea metodologiei psihanalitice de cerce-tare. Autorii prezintă studiul de caz prin raportarea la trei evenimente psihanalitice în parcursul elaborării acestei metode de cercetare: 1) studiul de caz, așa cum este prezentat în opera freudiană și preluat în textele postfreudiene; 2) studiile de caz care au stat la baza teoriei și tehnicii investigației psihosomatice ale Școlii de Psihosomatică din Paris; 3) abordările Școlii de la Ulm prin care studiul de caz psihanalitic este inclus într-o formulă metodologică apropiată rigorilor pozitiviste de cercetare.

The article analyzes the case study as a method of psychoanalytic research. The authors intend to analyze and clarify the epistemological status of the psychoanalytic case study and to present the development of the psychoanalytic research methodology. The authors of the article present the case study by referring to three psychoanalytic events during the development of this research method: 1) the case study, as presented in Freudian work and taken in post-Freudian texts; 2) case studies that formed the theory and technique of psychosomatic investigation of the Paris Psychosomatic School; 3) the approaches of the Ulm School through which the psychoanalytic case study is included in a methodological formula close to the positivist rigors of research.

Cuvinte-cheie
studiu de caz, cercetare, psihanaliza, Psihosomatica, pozitivism, epistemologie,

case study, research, psychoanalysis, psychosomatics, positivism, epistemology