Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
423 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-01 10:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.2(478) (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599) |
SM ISO690:2012 TURCHAK, Svetlana. Evaluation of opportunities and key problems of inclusive education on both banks of the Dniester. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 5(135), pp. 71-79. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3967098 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(135) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3967098 | ||||||
CZU: 376.2(478) | ||||||
Pag. 71-79 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article presents the results of a study of the conditions of inclusive education in educational institutions on the banks of the Dniester. We hereby propose the ways to improve the situation, taking into account the level of development of the educational system on each river bank in the framework of providing equal access for all children to quality educa-tional services. |
||||||
Cuvinte-cheie inclusive education, friendly educational environment, children with special educational needs, children with disabilities, barrier-free architectural educational environment, educație incluzivă, mediu educațional prietenos, copii cu nevoi educaționale speciale, copii cu dizabili-tăți, spațiu educațional fără bariere |
||||||
|