Evaluation of opportunities and key problems of inclusive education on both banks of the Dniester
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
423 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 10:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.2(478) (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
SM ISO690:2012
TURCHAK, Svetlana. Evaluation of opportunities and key problems of inclusive education on both banks of the Dniester. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 5(135), pp. 71-79. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3967098
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(135) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Evaluation of opportunities and key problems of inclusive education on both banks of the Dniester

Evaluarea oportunităților și a problemelor-cheie ale educației incluzive de pe ambele maluri ale Nistrului

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3967098
CZU: 376.2(478)

Pag. 71-79

Turchak Svetlana
 
Educational Center “Development”, Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 23 august 2020


Rezumat

The article presents the results of a study of the conditions of inclusive education in educational institutions on the banks of the Dniester. We hereby propose the ways to improve the situation, taking into account the level of development of the educational system on each river bank in the framework of providing equal access for all children to quality educa-tional services.

Articolul prezintă rezultatele unui studiu pedagogic asupra condițiilor educației incluzive în instituțiile de învățământ de pe ambele maluri ale Nistrului. În baza acestuia, se propun modalități de îmbunătățire a situației, ținând cont de nivelul de dezvoltare a sistemului educațional în fiecare context, în vederea oferirii accesului egal tuturor copiilor la servicii educaționale de calitate.

Cuvinte-cheie
inclusive education, friendly educational environment, children with special educational needs, children with disabilities, barrier-free architectural educational environment,

educație incluzivă, mediu educațional prietenos, copii cu nevoi educaționale speciale, copii cu dizabili-tăți, spațiu educațional fără bariere