Particularităţi ale inteligenţei spirituale la cadrele didactice universitare – cadru experimental
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
560 37
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-17 20:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.12:159.9.016 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
Psihologie (3327)
SM ISO690:2012
BUTNARI, Nadejda, BÎRNAZ, Nina. Particularităţi ale inteligenţei spirituale la cadrele didactice universitare – cadru experimental. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 5(135), pp. 21-31. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3967151
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(135) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Particularităţi ale inteligenţei spirituale la cadrele didactice universitare – cadru experimental

Peculiarities of spiritual intelligence with academic staff  experimental framework

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3967151
CZU: 378.12:159.9.016

Pag. 21-31

Butnari Nadejda, Bîrnaz Nina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 22 august 2020


Rezumat

Articolul de față scoate în evidență importanța inteligenței spirituale prin prisma dimensiunilor sale: gândirea critică existențială, producerea de sens personal, conștiința transcendentală și expansiunea stării de conștiință. În acest context, sunt reflectate rezultatele experimentului psihopedagogic cu referire la inteligența spirituală a cadrelor didactice univer-sitare, la etapa de constatare, formare și control.

This article highlights the importance of spiritual intelligence from the perspective of its dimensions: critical existentialism thinking, personal meaning production, transcendental awareness and conscious state expansion. In this context, the results of the psycho-pedagogical experiment with reference to the spiritual intelligence of the academic staff, to the stage of finding, training and control are reflected.

Cuvinte-cheie
inteligenţă spirituală, gândire critică existenţială, producere de sens personal, conştiinţă transcenden-tală, expansiune a stării de conştiinţă, cadre didactice universitare