Provocări curente ale stagiilor universitare de practică pedagogică din perspectiva educaței interculturale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
520 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-07 23:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.88:37.03 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Provocări curente ale stagiilor universitare de practică pedagogică din perspectiva educaței interculturale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 5(135), pp. 15-20. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3966936
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(135) / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Provocări curente ale stagiilor universitare de practică pedagogică din perspectiva educaței interculturale

Current challenges for students՚ internships. intercultural education approach

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3966936
CZU: 378.147.88:37.03

Pag. 15-20

Goraş-Postică Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 22 august 2020


Rezumat

Studiul prezintă rezultatele unei cercetări pedagogice ale problematicii stagiilor de practică din universități, inclusiv din perspectivă interculturală. Aspectele investigate țin de reliefarea succeselor, practicilor avansate, dar și de provocă-rile și dificultățile ce intervin la etapa actuală în gestionarea și valorificarea competențelor achiziționate de studenții, vi-itori pedagogi, pe parcursul diferitor tipuri de practică. Lotul de subiecți, investigați în calitate de experți în domeniu, a inclus cadre didactice universitare, coordonatori de practică, iar chestionarea ca metodă de bază a fost relevantă obiectivelor de cercetare, cu caracter constatativ, formativ și de control la subiectul dat.

The study presents the results of a pedagogical research on the issue of the internships in universities, including the intercultural perspective. The investigated aspects relate to the success, advanced practices, but also to the challenges and difficulties involved in the current stage in the management and capitalization of the skills acquired by students, future educators, during different types of internship. The group of respondents considered as experts in the field, included university teachers, internship coordinators, and the questioning as a basic method was relevant to the proposed research objectives, having a finding, formative and control character in the given topic.

Cuvinte-cheie
stagiu de practică, educaţie interculturală, universitate, studenţi, profesori-coordonatori, instituții educaționale,

student internship, intercultural education, university, students, teachers-coordinators, educational institutions