Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
451 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-08 12:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37:7 (16) |
Educație (14079) |
ARTE. RECREAȚIE. DISTRACȚII. SPORT (5883) |
SM ISO690:2012 LUCAN, Ivona. Educaţia artistică – o ramură a invăţămantului. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2020, nr. 1(36), pp. 131-134. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 1(36) / 2020 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 37:7 | |||||
Pag. 131-134 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Am „decupat” de sub umbrela învăţământului ramura educaţiei artistice, un concept folosit des în exprimarea de zi cu zi, dar mai puţin cunoscut la nivelul sensului său propriu. Nu putem discuta despre educaţia prin artă înainte de a puncta câteva detalii esenţiale cu privire la învăţământul în genere, din România. Aşadar, am punctat aspecte despre evoluţia-involuţia sistemului educaţional, despre manualele şcolare vechi şi pline de greşeli, despre clasele cu un număr mult prea mare de elevi, despre lipsa tehnologiilor necesare, a claselor neprimitoare, inestetice şi despre atelierele care nu sunt utilate cu instrumentele de lucru trebuincioase. Materia şi programa şcolară sunt dense, axate, în cea mai mare parte, pe teorie şi, mai deloc, pe practică. De cele mai multe ori, când ajungem „pe teren”, conştientizăm că teoria nu ne foloseşte sau că lucrurile în practică nu seamănă cu cele din teorie. |
|||||
Cuvinte-cheie educaţie artistică, artă, învăţământ, Inteligenţa emoţională, pedagogie alternativă, artistic education, arts, tuition, emotional intelligence, alternative pedagogy |
|||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Lucan, I.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi, România</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Educaţia artistică – o ramură a invăţămantului</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier> <subjects> <subject>educaţie artistică</subject> <subject>artă</subject> <subject>învăţământ</subject> <subject>Inteligenţa emoţională</subject> <subject>pedagogie alternativă</subject> <subject>artistic education</subject> <subject>arts</subject> <subject>tuition</subject> <subject>emotional intelligence</subject> <subject>alternative pedagogy</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37:7</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-08-06</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Am „decupat” de sub umbrela învăţământului ramura educaţiei artistice, un concept folosit des în exprimarea de zi cu zi, dar mai puţin cunoscut la nivelul sensului său propriu. Nu putem discuta despre educaţia prin artă înainte de a puncta câteva detalii esenţiale cu privire la învăţământul în genere, din România. Aşadar, am punctat aspecte despre evoluţia-involuţia sistemului educaţional, despre manualele şcolare vechi şi pline de greşeli, despre clasele cu un număr mult prea mare de elevi, despre lipsa tehnologiilor necesare, a claselor neprimitoare, inestetice şi despre atelierele care nu sunt utilate cu instrumentele de lucru trebuincioase. Materia şi programa şcolară sunt dense, axate, în cea mai mare parte, pe teorie şi, mai deloc, pe practică. De cele mai multe ori, când ajungem „pe teren”, conştientizăm că teoria nu ne foloseşte sau că lucrurile în practică nu seamănă cu cele din teorie.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>We „extracted” from the umbrella of tuition the branch of artistic education, a concept extensively used in daily discourses, but less known at the level of its literal sense. We cannot talk about education via arts before laying stress on a series of essential details about Romanian tuition, in general. Therefore, I pointed out the aspects about the evolution – involution of the educational system, the obsolete textbooks full of mistakes, the classrooms overcrowded with students, the lack of technologies deemed necessary, the unwelcoming, unaesthetic classrooms, and the workshops lacking the work instruments deemed necessary. The curriculum and syllabus are thick, mostly centred on theory and scarce practice. Most of the time when we reach „the field”, we do become aware that theory is of no use to us or practical things are distinct from the theoretical ones.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>